Toekomst Manteling van Walcheren

Geen categorie

De Manteling van Walcheren is 1 van de 15 Natura 2000-gebieden in Zeeland.  Het strekt zich uit langs de kust van Domburg, Oostkapelle en Vrouwenpolder tot aan het Veerse Meer. Het grootste deel hiervan ligt in Oostkapelle.

Om de unieke natuurwaarden van dit gebied voor de lange termijn te behouden, stelt de provincie Zeeland een beheerplan op. Dit is een handleiding voor het toekomstige beheer.
De klankbordgroep Natura 2000-beheerplan Manteling van Walcheren bestaat uit ondernemers, organisaties op het gebied van landbouw, recreatie en toerisme, natuur en milieu en overheden. De provincie Zeeland heeft ons benaderd voor deelname aan deze klankbordgroep om mee te denken over de inhoud van het beheerplan. En dat doen we!

Inmiddels hebben we met de kennis die wij als stichting hebben van de ontstaansgeschiedenis en het belang in natuurwetenschappelijk en cultuurhistorisch opzicht van dit unieke gebied bijgedragen aan de inhoud van het beheerplan. Wij hebben geadviseerd over de redactie van teksten over de historie en groen erfgoed.

Wat maakt Oostkapelle voor jou bijzonder….
Volgend bericht
Huis te Oostkapelle