Over Stichting Tuys

ONGEWOON GEWOON

WAT WIJ DOEN

Met beide voeten stevig in het zand en het hoofd in de zeewind kijkt Stichting Tuys naar Oostkapelle en de regio. Vanuit een breder perspectief zoomen we in.
Wij combineren de verhalen, de informatie en het authentieke uit het verleden met wat er nu is voor de toekomst.
Het gewone wordt speciaal wanneer je het durft te bezien vanuit een andere invalshoek. Gewoon wordt ongewoon.
[us_iconbox icon=”fas|sitemap” size=”48px” title=”Netwerken” external=””]Stichting Tuys wil niet denken in hokjes als “natuur”, “cultuur”, “gezondheid”, “kunst”, “theater” en dergelijke. Wij zoeken de overeenkomsten en de verschillen, brengen (nieuwe) initiatieven in beweging en leggen verbindingen om elkaar te versterken. Daarbij zoeken we de samenwerking met onder meer inwoners, gasten/toeristen, ondernemers, verenigingen, stichtingen, scholen en kerken in Oostkapelle en omgeving.[/us_iconbox]
[us_iconbox icon=”fas|users” size=”48px” title=”Samenwerken” external=””]Stichting Tuys inventariseert wat er aan kennis, ervaring en activiteiten aanwezig is in Oostkapelle en omgeving. We leggen daarvoor contacten met inwoners, ondernemers en organisaties. We proberen deze met elkaar te verbinden en samenwerking te stimuleren.[/us_iconbox]
[us_iconbox icon=”fas|filter” size=”48px” title=”Organiseren” external=””]Stichting Tuys helpt activiteiten te organiseren, zoals de Oostkapelse dag, of we organiseren ze zelf. Stichting Tuys wil iedereen verrassen en uitdagen om Oostkapelle en de regio (opnieuw) te ontdekken.[/us_iconbox]
[us_iconbox icon=”fas|gavel” size=”48px” title=”Overleggen” external=””]Stichting Tuys houdt Oostkapelle en de regio op de agenda van allerlei organisaties die plannen maken voor nieuwe ontwikkelingen in breder perspectief, zoals kusttoerisme en plattelandsontwikkeling. [/us_iconbox]
[us_iconbox icon=”far|comment” size=”48px” title=”Adviseren” external=””]Samen weten we meer dan één. Stichting Tuys adviseert gevraagd en ongevraagd personen, groepen, organisaties, samenwerkingsverbanden en bedrijven.[/us_iconbox]
[us_iconbox icon=”fas|print” size=”48px” title=”Publiceren” external=””]Stichting Tuys levert tekst aan of schrijven tekst in samenwerking en afstemming met anderen. Een voorbeeld hiervan is het VVV inspiratiepunt. Wij leveren achtergrondinformatie behorende bij specifieke locaties, personen, e.d. Op verzoek werken wij mee aan publicaties in beeld, woord en geschrift en/of wij bewerken deze. [/us_iconbox]

WIE WIJ ZIJN

Stichting Tuys bestaat uit betrokken vrijwilligers, hieronder het dagelijkse bestuur.
[us_separator][us_separator size=”large”]
[us_person image=”1034″ name=”Martha Wedts de Swart” role=”Voorzitter” layout=”simple_circle” effect=”faded” email=”voorzitter@stichtingtuys.nl” linkedin=”https://www.linkedin.com/in/martha-wedts-de-swart-285b701a/” external=””]In 1990 ben ik vanuit Middelburg naar Oostkapelle verhuisd.

Na mijn opleiding tot onderwijzeres heb ik meer dan 25 jaar ervaring en kennis opgedaan in de natuur- en milieueducatie, cultuur- en museumeducatie en het samenstellen van exposities.

Als inwoonster van Oostkapelle heb ik zitting in de werkgroepen ‘LandGoed Wandelingen Oostkapelle’ (LGWO), ‘Huis te Oostkapelle’, ‘Duurzaam Oostkapelle’, ‘Hof van Heden’ en ‘Buitenplaatsen en Landgoederen’.

Tevens ben ik lid van de Heemkundige Vereniging ‘Vrienden van Oôskappel’.[/us_person]

[us_person image=”2039″ name=”Connely Lous” role=”Penningmeester” layout=”simple_circle” effect=”faded” email=”c.lous@stichtingtuys.nl” external=””]Ik ben geboren en opgegroeid op de boerderij van mijn ouders in het buitengebied van Oostkapelle.
Tot de geboorte van mijn oudste kind was ik werkzaam op de afdeling Financiën van de toenmalige gemeente Domburg. Tegenwoordig werk ik alweer ruim 11 jaar voor St. Archipelscholen als administratieve duizendpoot op de locaties Lispeltuut te Oostkapelle en Lichtboei te Westkapelle. Na de zomer komt daar de locatie ’t Vierschip te Arnemuiden bij.
Met mijn lokale kennis en mijn liefde voor Oostkapelle met zijn mooie natuur, prachtige stranden, bossen en rijke historie wil ik mijn steentje bijdragen aan de doelstellingen van Stichting Tuys.
[/us_person]

WAT ANDEREN ZEGGEN

Stichting Tuys hoort graag wat zij goed doen of waar zij nog aan kunnen werken, hieronder enkele reacties.
[us_separator]
[us_grid post_type=”us_testimonial” orderby=”rand” items_layout=”testimonial_6″]
[us_separator size=”large”]

GEÏNSPIREERD EN WIL JE MEER WETEN?

neem contact op om kennis te maken

[us_separator size=”large”]
[us_iconbox icon=”fas|map-marker-alt” style=”outlined” size=”20px” iconpos=”left” title=”Duinweg 39, 4356 AP Oostkapelle” alignment=”left”][/us_iconbox][us_separator size=”small”][us_iconbox icon=”fas|phone” style=”outlined” size=”20px” iconpos=”left” title=”+31 6 24276453″ alignment=”left”][/us_iconbox][us_separator size=”small”][us_iconbox icon=”fas|envelope” style=”outlined” size=”20px” iconpos=”left” title=”info@stichtingtuys.nl” alignment=”left”][/us_iconbox][us_separator size=”small”][us_iconbox icon=”far|handshake” style=”outlined” size=”20px” iconpos=”left” title=”KvK-nummer 64735893″ alignment=”left”][/us_iconbox][us_separator size=”small”][us_iconbox icon=”fas|heart” color=”custom” style=”outlined” icon_color=”#ffffff” circle_color=”#ffffff” size=”20px” iconpos=”left” title=”Steun ons met een donatie” link=”url:http%3A%2F%2Fstichtingtuys.nl%2Fdoneer%2F|||” alignment=”left” css=”.vc_custom_1552068827450{background-color: #ffffff !important;}”][/us_iconbox]