Stem op ons tijdens Rabo ClubSupport 2022!

Rabo ClubSupport

Wij hebben een idee! Namelijk om een boek of magazine over het Huis te Oostkapelle te maken samen met diverse deskundigen. Met achtergrondinformatie, tips en ideeën om zelf aan de slag te gaan of op ontdekkingstocht.

Van 5 tot en met 27 september 2022 kun je via de Rabo App of rabobank.nl/clubsupport op ons stemmen. Alleen als je lid bent van de Rabobank Walcheren/Noord-Beveland.
Iedere stem is geld waard.

Ben je geen lid? Dan kun je het worden als je wilt of je kan ons idee rechtstreeks steunen.

Achtergrondinformatie

Jan Arends, 1772, achterzijde van het Huis

Oostkapelle is een dorp met veel buitenplaatsen. Huis te Oostkapelle, ook buitenplaats Oostkapelle genoemd, was er één van. Deze buitenplaats was vroeger één van de mooiste en belangrijkste buitenplaatsen van Walcheren. Het huis wordt nu, grotendeels naar voorbeeld van het huis in 1750, teruggebouwd op het huiseiland, het vroegere Knotwilgterrein. Dit wordt omringd door restanten van de oorspronkelijke gracht de ‘Halve Maan’: een combinatie van oud en nieuw. Van de tuin en het park bestaat nog een klein deel van een vroegere vijver.

Wat hebben ananassen, Rembrandts, prins Willem V, Middelburg, het Mauritshuis, het Dorpsplan Oostkapelle 2030 en nog veel meer met deze buitenplaats en Oostkapelle te maken?

Op Youtube is een filmpje van Estuarium Vastgoed te zien over de nieuwbouw van het Huis te Oostkapelle.

RABO ClubSupport 2021